9. november 2012

Käisime teatris

Juba eelmisest nädalast saadik olid lapsed ootusärevil, sest neljapäeval pidime minema Viljandi teatrisse "Ugala" vaatama etendust "Karlsson katuselt".  Õpetaja näitas koolis Astrid Lindgreni raamatut "Väikevend ja Karlsson katuselt", mille järgi on see etendus tehtud ja igal hommikul luges õpetaja sellest raamatust katkendi ette. Nii tekkis lastel juba väike aimdus, kes see Karlsson õigupoolest on. Kuna viimasest teatris käimisest on juba jupp aega möödas, tuletasime meelde, kuidas peab teatris käituma. Tegime vahva aktiivõppepäeva, kus lugesime õpetliku loo sellest, kuidas Mait teatris käis.Tema selja taga istus üks poiss, kes kogu aeg teisi segas ja kogu etenduse sisu naabrile ette rääkis. Samal ajal krõbistas ta ka kommipaberitega. Teine lugu oli Mihklist, kes käis vaatamas etendust "Kolm karu". Lisaks lugemisülesannetele tuli vastata küsimustele, leida pileti järgi oma koht saalis ja õigesti arvutades sai teada, keda Mihkel etenduses nägi ja mida ta teatris veel tegi. Õppisime ka, kuidas  teatri mängukava uurides saab teada, millal on etendused, mis need maksavad, kuidas saab pileteid osta jne jne.
Siis jõudiski kätte neljapäev. Bussisõit oli küll pikk - ligi kaks tundi, kuid lapsed olid tublid ja pidasid hästi vastu. Etendus ise oli aga ääretult tore imelise lavakujunduse ja suurepäraste näitlejatega. Alo Kurvits Karlssoni rollis oli tõeline Karlsson. Usun, et just sellisena kujutaski Astrid Lindgren oma raamatus Karlssonit ette.


Laste muljed etendusest:
ADRIAN: Mulle meeldis uhke lava. Näitlejad mängisid oma osa väga hästi. Karlsson tegi väga-väga vahvaid vempe.
OTO-BEN: Mulle meeldis etendus väga, sest seal olid naljakad tegelased. Karlsson oli naljakas, ägedam kui ma oodatagi oskasin. Mulle meeldis lava kujundus. 
RII: Mulle meeldisid Karlsson, Kunilla, ema, isa, Krister, Väikevend, Bosse ja Bettan. Mulle meeldis see, et Väikevend sai endale koera. Mulle ei meeldinud tossu lõhn (aurumasin plahvatas). 
RAIMOND: Mulle meeldis etendus väga. Ja mulle meeldis see ka kui Karlsson aurumasina õhku lasi. Ja see meeldis, kuidas ema askeldas. Mulle meeldis etendus, sest lava oli ilus. 
ELERIIN: Mulle meeldis Karlsson, sest ta näitas iga lolluse peale keelt. Meeldis see, kui proua Sokk tuli ja Karlsson tegi temaga nalja, sest see Sokk oli siis nii naljakas. Veel meeldis kui aurumasin plahvatas.   
JOHANNES: Karlssonil oli palju vempe ja ägedad lood. Meeldis see, et Väikevend sai koera. See oli ka huvitav kui Karlsson pani aurumasina tööle ja sellest käis üks kõva pauk.
JOHANNA ANETTE: Mulle meeldis see etendus sellepärast, et näitlejad olid naljakad ja see oli hea, et Väikevend sai endale koera. Mulle ei meeldinud see, et Karlsson lasi aurumasina õhku. Bosse ja Bettan olid ka naljakad.
HANNA-REENA: Mulle meeldis see etendus, sest seal olid vahvad tegelased ja meeldis veel see, et Karlsson nii naljakas oli. Mulle meeldisid ka teised tegelased, sest nad olid nii naljakad. 
RASMUS: Mulle meeldis see, kui Karlsson hüüdis: "Ammuu!" Ja meeldis ka see kass, eriti kui ta kitarri mängis. 
GEIDY: Mulle meeldis etendus väga. Karlsson oli lahe. Naerda sai. See oli naljakas kui Karlsson kiusas tädi Sokku. 
JANAR: Mulle meeldis etendus, sest see oli naljakas, lõbus ja huvitav. 
WALTER: Mulle meeldis see näidend väga. Tegelastest meeldis Karlsson, sest tema naljad olid ägedad. Siis meeldis Karlsson eriti kui ta pätid ära ajas ja kui ta kukleid näppas. 
DESIREE: Mulle meeldis see koht, kus Karlsson lasi püssiga ja see, kus lapsed mängisid kummitust. Need kohad olid särtsu täis. 
HELE-MAARJA: Mulle meeldisid Karlsson, Gunilla, Krister, ema ja isa ning Väikevend, auruvedur, Bosse ja Bettan. Mulle meeldib Bettan, sest ta oli üsna minu moodi. Mulle ei meeldinud tossu lõhn. 
JOOSEP: Mulle meeldis see, et Karlsson tegi väga vahvaid vempe ja see, et lava oli hästi tehtud.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar