27. oktoober 2015

Lõbus eesti keele tund

Kuna suured trükitähed on meil nüüd selged ja oleme ka tuttavaks saanud kõikide aabitsa tegelastega, siis mängisime mängu "Arva ära, kes ta on?". Õpetaja asetas tahvlile aabitsategelaste pildid ja hakkas ütlema kirjeldavaid lauseid (Näiteks: Ta on loom. Ta on halli värvi. Tal on väike saba, aga suured kõrvad). Lapsed kuulasid tähelepanelikult ning püüdsid ära arvata, kellest on jutt.
Seejärel mängisime juba tuttavat mängu "Arva ära, kes ma olen?". Klassi ees olevale lapsele kinnitasime selja peale ühe tegelase pildi. Nüüd hakkas laps esitama kaaslastele "kas" küsimusi, et välja selgitada, kes ta võiks olla (Näiteks: Kas ma olen loom? Kas ma olen karvane? Kas ma olen suur? jne). Vastata sai ainult "jah", "ei" või "nii ja naa".



Nüüd moodustasime rühmad. Seekord olid rühmade loosimisel abiks mängunupud. Oma rühma leidmine tekitas väikest elevust. Kuna harjutame väikestele trükitähtedele üleminekut, siis tuli rühmatöös leida igale suurtähele väiketäht ja panna neist kokku tähestik (väikese abimehena aitas tahvli kohal olev "täheuss"). Selgus, et ega see ülesanne väga kerge polnudki, aga lapsed said ühise hea koostööga lõpuks täherea paika.



Seejärel tegime töövihikus tähtede ja häälikute kohta erinevaid harjutusi. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar