25. mai 2016

Õppisime õues

Ilmad on nii suvised, et raske on palavas klassitoas istuda ja õppimisele keskenduda. Ja kuna õpikud-töövihikud on meil läbi võetud, siis läksime hoopis õue õppima. Eelnevalt arutasime läbi, mis see õuesõppimisetund on ning millised on käitumisreeglid. Juba klassis jagas õpetaja laiali töölehed ja lapsed moodustasid rühmad. Joonistusploki kaantest meisterdasime endile kirjutamisalused, õpetaja andis töölehe kinnitamiseks kirjaklambrid, pliiatsid panime tasku ja asusimegi teele.
Aasumäele jõudes kogunesime kõigepealt laululava trepile, et kuulata viimased juhised ja näpunäited ning töö võis alata:

Tööleht "Asjade jaht":

Uurimistöö õnnestus kõige paremini nendel lastel, kes oskasid vaikselt ja tähelepanelikult enda ümber loodust märgata ja sõbralikult koostööd teha. Mõnel rühmal läks vahepeal ka omavaheliseks naginaks ning unustati ära, et käratsedes ja ühest kohast teise tormates ei kuule ei linnulaulu ega märka loomi-linde-putukaid endi ümber. Kurvaks tegi ka see, et mõned meie klassi poisid ei pidanud kinni  meie kokkulepetest ega osanud lugupidavalt suhtuda ka loodusesse. Pärast oli meil klassis selle üle väga tõsine jutuajamine ja loodetavasti said poisid oma õppetunni.
Aga suurt rõõmu tegid õpetajale need lapsed, kes olid asjalikud ja tegelesid usinalt oma tööülesannetega, tundsid ära õpitud puud, linnulaulud ja kevadtaimed, oskasid viisakalt käituda ja sõbralikult rühmas töötada.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar