18. november 2016

Tangram

Tangram on hiina pusle, mis koosneb seitsmest geomeetrilisest kujundist. Mängu eesmärk on moodustada tükkidest kindel kujund, mis on etteantud kas kontuuri või siluetina nii, et kujundid asetsevad kõrvuti ja ei kattu.

TANGRAMI REEGLID
- Kasuta iga pildi juures kõiki seitset tükki.
- Tükid ei tohi kattuda (kõik kujundid laotakse kõrvuti)
- Iga tükk peab oma naabertükiga servast kokku puutuma.
MIDA TOREDAT ÕPETAB TANGRAM?
       ·      õpetab eristama erinevaid kujundeid;
·      soodustab positiivset suhtumist geomeetriasse;
·      annab  võimaluse kujunditega vahetult tegeleda (kogemus, mida ei saa ühestki töövihikust);
·      arendab lapse visuaal-ruumilist mõtlemist;
·      soodustab ajupoolkerade koostööd, sest tükkide paikaseadmisesse on enamasti haaratud mõlemad käed.

Matemaatikatunnis proovisimegi moodustada täna tangram-kasse (laste joonisel pildid 26 ja 27).
Algul kostis klassis palju hädaldamist, et "nii raske", "täitsa võimatu teha" jne, aga kui Martin,
Luise ja Adeele oma kassid valmis said, siis innustusid teisedki. Õpetaja näitas tahvlil, kuidas 
kujundit kokku panna:



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar