28. märts 2017

Tsirkuselood

Meie eelmisel veerandil alustatud loomade teemat sobib hästi lõpetama tsirkuse teema. Vanasti olid tsirkusevankrite ette rakendatud hobused. Tänapäeval sõidetakse hiiglaslike autodega. Tsirkuse etendused toimuvad suures ümmarguse kujuga telgis, kus on ümmargune areen, mille ümber paiknevad pingiread. Tänapäeval on suurematesse linnadesse ehitatud ka suuri tsirkuse hooneid.




Tsirkuses saab näha akrobaatilisi trikke, jõudu ja osavust nõudvaid etteasteid, mustkunsti, mõõga- ja tuleneelajaid ning dresseeritud loomi. Palju elevust ja rõõmu tekitavad lustakad klounid. Meie vaatasime pilte tsirkusest vanal ajal ja tänapäeval, kuulasime  lugu "Pipi läheb tsirkusesse". Katkend pärineb Astrid Lindgreni raamatust "Pipi Pikksukk". Õpetaja tõi kooli oma raamatu, mis on ajapikku päris kapsaks loetud, sest see oli lapsena üks õpetaja lemmikraamatutest.


Siis vaatasime lõbusat tsirkuse numbrit koertest, mida saad uuesti vaadata siit:

Ja veel üks tore katkend tsirkuse numbritest:
Kui varem oli täiesti tavaline see, et loomad esinevad tsirkuses, siis nüüd paljude loomakaitsjate arvates on loomade tsirkuses kasutamine loomade kiusamine. Arutasime lastega, mida nemad sellest arvavad. Lapsed leidsid, et metsloomad võiksid elada vabas looduses, aga koerte ja kasside trikke on tsirkuses tore vaadata küll.

Lugesime õpikus katkendit A. Perviku  raamatust "Dixi ja Xixi" ja harjutasime tähelepanelikult kuulamist ning täpsel ajal tegutsemist  lugemismängus "Tsirkusemäng":


Tegime töövihikuharjutusi ning õppisime i ja j õigekirja reegleid:



 Töövihikus saime õigeks vastuseks "Klounid". Nüüd täitsime klounide kohta ka töölehte:


Klounide tööks on inimesi naerma ajada ja neile hea tuju tekitada. Seetõttu leidsime  töölehe teiselt poolt lustakaid ülesandeid.


Ka töövihikus sai nuputada pisut isemoodi ülesande kallal:


Matemaatikatunnis harjutasime peastarvutamist ning panime tahvlil kokku arvutamislotot, kus lõpuks tuli välja pilt hundist. Arvutamismäng käib nii: õpetaja näitab tehtekaarti, lapsed tõstavad vastuse oma numbrikaartidega. Seejärel tuleb üks lastest klassi ette, otsib õpetaja laualt õige vastusega kaardi ja asetab selle ümberpöördult tahvlile. Nõnda hakkab tahvlile tekkima õigete vastuste korral vahva pilt:



 Nüüd näitas õpetaja juba mitmetehtelist ülesannet ning ülesande vastus on järgmise tehtekaaridi esimene arv. Sedasi saime kokku tahvlidoomino:



 Ketlin pööras doominokaardid ümber ning me saime teada, millised on hundi rahvakeelsed nimetused ehk kuidas inimesed hunti vanasti veel kutsusid:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar